söndag 15 juli 2012

Sommaren är kort.

Nu är jag på gränsen till bitter. Jo, faktiskt. Jag har semester, sedan drygt två veckor. Det är en välbehövlig semester av flera olika anledningar. Den kom i rätt tid så att säga. På sin semester (läs: sommarsemester) så är det meningen att man ska bada, sola, klippa gräsmattan och bli solbränd, dricka saft och äta bullar och kanske åka ut och fiska. Sommarsaker.

Glöm det 2012.

Regn, regn, regn till förbannelse. Sol i någon timme max (gångerna det har hänt kan jag räkna på ena handen), och sedan det där sabla regnet igen. Det är orättvist och jag blir sur.

Men kollegan börjar sin semester for real på måndag, och hon har sagt att solen ska komma då. Jag uppfattar henne som en ärlig och klok person, så jag räknar iskallt med att värmen kommer då. Jag har ju ändå en semestervecka kvar, och hoppet är det väl det sista som överger en. Solen övergav mig när jag började min semester.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar