onsdag 17 augusti 2011

Vatten över huvudet?

På söndag kommer det massor med folk hem till oss. Jag ska väl agera någon slags värd, och sambon har flyr fältet. Vilket jag förstår helt och hållet. Denna sammankomst bestämdes en bit innan sommaren började, och nu undrar jag i mitt stilla sinne vad jag gett mig in på. Jag måste storstäda, och då menar jag verkligen storstäda. Jag tycker om att kunna visa upp ett snyggt och prydligt hem när det kommer besök, det är på gränsen till ohälsosamt skulle jag våga påstå. Jag är en sån där person som städar maniskt innan det kommer folk, sätter in fräscha blommor och dofter - och ändå ursäktar mig för röran när gästerna anländer.
Varför gör man så? Eller varför gör jag så? De kommer ju hem till mig, och borde således gilla läget. Vilket jag vet att de gör, men ändå. Vad larvigt, och så försvenskat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar