tisdag 10 maj 2011

Den mentala förberedelsen.

Den mentala förberedelsen vad gäller att sluta med ett beroende är stor, och mycket krävande.
I dag har jag besökt Sensia för ett seriöst upplägg kring hur jag skall klara av att sluta snusa. Vi har gjort ett schema som jag skall följa. Hon tror på mig, sköterskan jag pratade med. Jag tror också på mig. Jag tänker på vinsterna. Jag tänkte delge er schemat, och lika mycket för min egen skull. Idag snusar jag cirka en dosa per dag, plus minus några snusar.

Så här kommer det alltså att se ut för mig.
Onsdag 11/5
Sju snusar vid utvalda tillfällen

Torsdag 12/5
Sju snusar vid utvalda tillfällen

Fredag 13/5
5 snusar vid utvalda tillfällen

Lördag 14/5
4 snusar vid utvalda tillfälleb

Söndag 15/5
4 snusar vid utvalda tillfällen

Måndagen därefter börjar jag med nikotinplåster på 14 g. Denna dag har vi även gruppträff, tillsammans med andra som skall sluta med nikotin. Detta skall jag köra med i en vecka, och ha regelbunden kontakt med sköterskan, som heter Cay. Inför måndagen v 21 så kör vi en uppföljning och lägger vidare planering.
Mitt stora mål är att bli snusfri till min semester som börjar v 27. Naivt? Må så vara, men jag måste ha resultat snabbt för att inte tappa energin. Jag vill denna gången, mer än innan.

Välkomna på min resa!

Bloggen kommer givetvis att handla om annat också :-) Ska försöka ha kvar den här nu haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar