lördag 21 maj 2011

Lösspringande hundar.

Någonstans i mitt sinne fick jag för mig att detta var olagligt? Visst, jag kan tycka att det är okej att folk har sina hundar okopplade om de är 110% säkra på att hunden lyder och om de befinner sig någonstans där de inte stör andra. Det är däremot INTE okej att ha sina hundar lösa när de FLERTALET GÅNGER springer iväg, inte lyssnar och hänger på VÅRAN TOMT.

Detta utspelade sig nyss hemma hos oss.
Jag skall hämta något i köket och ser två stora gråa hundar springa precis utanför, en grupp människor står en bit bort och glor, en gubbe med en öl i handen springer efter hundarna. Jag svär för mig själv, sliter upp vår ytterdörr och ropar med abstinens-stinn röst:

"Öh! Det där är inte första gången de springer inne hos oss! Ni får skärpa er annars får jag ringa nån!"

Gubben sa inte så mycket, inte ens ursäkta. Jag lovar och svär att nästa gång som jag ser de byrackorna springa lösa inne hos oss så ringer jag någon. Vem ringer jag? Polisen? Aschberg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar