fredag 13 januari 2012

14 dagars musiklista

Jag känner mig rastlös, och eftersom jag är en riktig fjant när det gäller sådana där 'listor' som egentligen är ganska larviga, så kör jag på en sån eller två. Okej nu ljög jag, jag tycker de är roliga - men tror knappast att någon annan finner ett intresse i detta. Men men, so be it.

Utmaningen går ut på att lägga ut en låt/video varje dag under två veckor och sen ska man berätta lite varför man just valden den låten. Jag kommer lägga upp YouTube klipps så blir det enklast för alla att titta/lyssna. Jag börjar redan i nästa inlägg med Dag 1.

Alla relaterade inlägg kommer ligga under kategorin ”14 dagars musiklista”. Då kör vi!

Dag 1: En låt som beskriver min musikstil.
Dag 2: En låt som påminner om någon speciell tid/period i mitt liv.
Dag 3: En låt av en artist som jag beundrar.
Dag 4: En speciell låt för dig och din älskling.
Dag 5: En låt som får mig att tänka på en gammal vän.
Dag 6: En låt som påminner om min nuvarande bästa vän.
Dag 7: En låt som påminner om tuffa tider, som jag fortfarande får den ”där känslan” av.
Dag 8: En låt som påminner om en speciell dag.
Dag 9: En låt som betyder mycket för mig.
Dag 10: Den bästa låten just nu.
Dag 11: En låt från min favorit artist of all times.
Dag 12: En låt från en ny favoritartist.
Dag 13: Den bästa videon just nu.
Dag 14: En låt som gör mig glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar