måndag 16 januari 2012

"Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken..."

Senare i eftermiddag skall jag gympa förstår ni. På Friskis och Svettis. Så där som de duktiga människorna gör. Vi kan alla komma överens om att motion inte är min kopp te. Jag försöker undvika det så gott det går, och tar hellre en kaka till. Men det får ju också sina konsekvenser, att ta en kaka till och inte gympa som normalt folk. Men när man börjar komma upp i åldern (blir 28 i år) så ändras ämnesomsättningen, har jag märkt. Jag kan inte riktigt längre äta vad jag vill utan att det får sina konsekvenser, och det har jag mycket svårt att acceptera. Men måste väl acceptera det om jag vill kunna känna mig bekväm i mig själv.
Att gå upp 15 kilo på ett halvår är mycket för mig. Så nu har kollegan dragit med mig på ett pass gympa, och jag har dammat av mina flashiga gympaskor och gympakläder (ja, jag äger faktiskt sådana). Gäller bara att komma i dem också, det var ju det där med ämnesomsättningen jag nämnde förut...





























Det kunde ju gärna få vara lite enkelt bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar