tisdag 24 januari 2012

2012-01-24

Jag har insett hur oerhört mycket jag älskar mitt jobb. I alla fall 99% av tiden. Det gör mig lyckligt lottad. Jag får möta så många olika typer av människor som jag säkert inte skulle möta annars. Olika svårigheter i deras liv har gjort att de sitter framför mig och berättar. Ibland mer, ibland inte lika mycket.
Jag får en chans att möta dem just där och då, och tillsammans med dem försöka komma fram till hur de skall komma vidare på bästa sätt. Vid ett nytt möte med en för mig helt ny människa, så försöker jag att alltid komma in utan förutfattade meningar. Bilda min egen uppfattning. Ge en ny chans. Jag är inget proffs på något sätt, det finns mycket jag kan utveckla. Och många saker tycker jag är riktigt jäkla svårt. Men jag älskar mitt jobb. Och det är värt mycket. Och mina fina kollegor gör att de tuffa dagarna också är hanterbara.

Men visst får jag brytet ibland också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar