måndag 2 januari 2012

I'm just a dreamer.

Då var helgerna slut, och allvaret börjar snart igen. Har varit ledig sedan i torsdags, och börjar jobbet igen på onsdag. Har varit riktigt skönt att inte tänka på så mycket mer än att sonen ska ha mat och rena kläder, och därefter ta dagen lite som den kommer.

Jag har fått frågan om jag har något nyårslöfte. Nyårslöfte. Jag brukar vara försiktigt med vad jag lovar om jag inte vet med all säkerhet att jag kan hålla det. Jag skulle kunna köra klassikern; sluta snusa och komma igång med träningen. Men det vet vi väl alla hur det skulle sluta. Tankarna kommer genast till den 1,5 vecka jag körde LCHF och inte fick dricka coca cola. Det var en riktig pina, jag skojar inte. Men jag försökte.
Och jag kommer ihåg när det började skita sig igen. Vi hade vid tillfället frukostmöten varje tisdag på jobbet. Jag promenerade dit (ha! motion) och brukade (brukar) köpa en kaffe på OK på vägen.
Svårt när coca colan var precis vid disken då jag skulle betala. Men en liten burk är ingen fara. Så jag köpte en liten burk, och gömde den i jackan som en fullfjädrat alkoholist och drack den i panik. För tänk om någon skulle se? Men vem skulle egentligen bry sig?

Jag snackar istället nyårsutmaningar. Jag skall försöka att sänka kraven på mig själv, och inse att jag är okej ändå. Jag skall jobba på att vara mer social, sen får det bära eller brista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar